Pri Suzukiju, podjetju s tradicijo (104 leta obstoja), imajo letos zelo dober razlog za slavje, ker so Japonci že pred časom razkrili, da so od leta 1955 do danes prodali 50 milijonov avtomobilov. Od te kvote jih približno 25 milijonov vozi po japonskih cestah, ostalih 25 milijonov(približno) prodanih Suzukijev pa lahko srečate na vseh ostalih cestah in brezpotjih tega sveta.
Odličen rezultat za ne ravno največjo avtomobilsko znamko, ki je v avtomobilski posel vstopila relativno kasno (1955), vendar je kasneje postala znan specialist za majhne avtomobile in terenska vozila. Prvi resnično pomemben jubilej (10 milijonov prodanih avtomobilov) so Japonci dosegli šele po štiriintridesetih letih proizvodnje (leta 1989), vendar jim je globalna ekspanzija zagotovila rast, zato so za nadaljnjih 30 milijonov prodanih avtomobilov (leta 2009)porabili 20 let proizvodnje. Sedaj, po samo štirih letih, so prodali že več kot 50 milijonov avtomobilov. Za to je zaslužen uspeh na domačem tržišču, kjer je znamka Suzuki številka 1 na področju 'kei-car' avtomobilov. Poleg tega ne smemo pozabiti na Indijo, kjer je znamka Suzuki že dolgo vladar cest. Samo v lanskem letu so Japonci v Indiji pridobili milijon novih kupcev.
Zgodba o štirikolesnih Suzukijih se je pričela odvijati v oktobru leta 1955, ko so predstavili svoj prvi model, imenovan suzulight 360 SS, ki ga je japonska veja združenja SAE (Society of Automotive Engineers) zaradi nekaterih dejstev uvrstila med 240 mejnikov v celotni zgodovini japonske avtomobilske industrije. Suzulight 360 SS predstavlja prvi japonski avtomobil z vgrajenim motociklističnim dvotaktnim in zračno hlajenim dvovaljnim agregatom, obenem gre tudi za prvi primer japonskega štirikolesnega vozila, izdelanega po principu motor in pogon spredaj. Gre tudi za prvo japonsko vozilo v celotni zgodovini, ki je opremljeno z naprednim volanskim mehanizmom (krmiljenje z zobato letvijo). Štirisedežni Suzukijev predhodnik (dolžina: 299 cm, širina: 129 cm, višina: 140 cm, medosna razdalja: 200 cm, masa avtomobila: 540 kg) današnjih japonskih 'kei-car' (mini) avtomobilov je ponujal uporabniku 15 konj pri 3800 vrtljajih v minuti, počiva pa na 16-palčnih pnevmatikah s širino štirih palcev. Leta 1961 se je temu modelu pridružila še gospodarska izvedba suzulight carry.
V avgustu leta 1965 se je na sceni pojavil prvi model fronte 800, ki si je tudi prislužil vstop med elitnih 240 dosežkov japonske avtomobilistične industrije. Dvovratno štirisedežno limuzino (dolžina: 387 cm, širina: 148 cm, višina: 136 cm, medosna razdalja: 220 cm, masa avtomobila: 730 kg) je odlikoval napredni dizajn in nova lovorika (prvi kompaktni japonski avtomobil z motorjem in pogonom spredaj). Za premikanje te limuzine, ki je počivala na 12-palčnih pnevmatikah s širino 6 palcev je bilo na voljo 41 KM pri 4000 vrtljajih v minuti, ki jih je pričaral vodno hlajeni bencinski motor s tremi valji. Ob pomoči 4-stopenjskega menjalnika je dosegla največjo hitrost 115 km/h. Aprila 1970 so si kupci lahko prvič omislili 'miniaturno štirikolesno gnano verzijo Jeepa CJ-5', ki so ji Japonci nadeli oznako jimny (LJ series) in jo je takrat premikal 360-kubični agregat iz modela Suzulight.
V istem letu so predstavili tudi šibkejšo izvedbo modela fronte z prej omenjenim dvovaljnim agregatom, ki je leta 1971 dobil tudi kupe izvedbo. Naslednji model, ki se je uvrstil na prestižno SAE listo je model alto iz leta 1979. Prva verzija tega modela, ki obstaja še danes je postala slavna zaradi svoje preproste zasnove, praktičnosti, nizkih stroškov vzdrževanja in posledično tudi zaradi nizke prodajne cene (470.000 japonskih jenov). Zanimiva je takratna uradna japonska oznaka, ki vozilo označuje kot 'Bonnet type van', pri nas pa bi temu rekli trivratna kombilimuzina. Izredno popularen in dostopen avtomobil premika vodno hlajeni dvotaktni trivaljnik z delovno prostornino 539 kubičnih centimetrov, sposoben mobiliziranja 28 KM pri 5500 vrt/min, ki je alta (dolžina: 319,5 cm, širina: 139,5 cm, višina: 133,5 cm, medosna razdalja: 215 cm, masa avtomobila: 545 kg) pognal do 115 km/h. Povprečna poraba goriva, ki jo navaja proizvajalec znaša 3,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Kasneje se je temu malčku pridružil še kupe cervo.
V avgustu leta 1982 so pri Suzukiju predstavili predhodnika vseh današnjih 'ATV Quad' štirikolesnikov v podobi modela LT125 quadrunner, istočasno pa so Japonci v Karačiju postavili prvo tovarno na tujih tleh in ustanovili podjetje Pakistan Suzuki Motor Co. in se v decembru prvič povezali s španskim podjetjem Santana S.A. Leta 1986 so v Kanadi ustanovili prvo 'joint venture' podjetje s korporacijo General Motors, leta 1987 pa se povežejo tudi z Mazdo zaradi skupnega razvoja in trženja 'kei-car' avtomobilov. Leta 1993 se pojavi še en dobitnik SAE lovorike, tokrat v podobi prvega minivana z oznako wagon-R. Zaradi pozicije visokega sedenja in posledične dobre preglednosti iz vozila ter splošne uporabnosti in udobja za štiri potnike si je ta mali enoprostorec prislužil tudi prestižno domačo lovoriko 'RJC Car of the Year 1993'. Ostale generacije tega modela poznajo tudi evropski kupci, tudi po zaslugi Oplove verzije, ki nosi ime agila.
Današnjo prodajno paleto tvorijo 'potomci' prej omenjenih modelov in nove pridobitve v obliki druge generacije modela SX4 in večjih modelov (grand vitara, XL 7), tu pa je tudi nova admiralska ladja z imenom kizashi. Po zaslugi aktualne modelne palete so štirikolesniki znamke suzuki priljubljeni tudi drugod. Kot primer lahko vzamemo zahtevno nemško tržišče, ker so Nemci leta 2012 kupili približno 30.000 novih suzukijev….
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.
AC FRI-MOBIL d.o.o.