Dogodek, kjer kraljujejo majhni avtomobili

V Tokiu, kjer poteka letošnji avtomobilski salon, so ponovno v ospredju predvsem domače avtomobilske znamke. Med njimi tudi znamka Suzuki, ki je letos na ogromnem razstavnem prostoru predstavila povsem nove avtomobilske prototipe, novega balena in še en nov serijski model s starim imenom, ker se v Suzukijevo modelno paleto vrača tudi model ignis.

Suzuki MIGHTY DECK
V osemdesetih letih prejšnjega stoletja so Japonci predstavili legendarni 'mikro-poltovornjak' (dolžina: 3.195 mm, masa avtomobila: približno 550 kg) z modelno oznako SS40T 'Mighty Boy' (1983-1988), enega izmed najmanjših kdajkoli izdelanih serijskih poltovornjakov s klasično 'pick-up' podobo, ki so ga Japonci celo izvažali v Evropo (Ciper) in Avstralijo. Ta, v današnjih časih že kultni serijski model, je sedaj dobil prototipnega naslednika z imenom mighty deck, ki sicer obuja prvotno idejo iz osemdesetih let prejšnjega stoletja, vendar jo tokrat predstavi pod vplivom moderne 'lifestyle' filozofije. Tako smo dobili nov 'mini pick-up' (dolžina: 3.395 mm, širina: 1.475 mm, višina: 1.540 mm) s tipično kupe sedežno konfiguracijo (2+2) ter zadaj odprtim prostorom za tovor, čeprav se pod njim skriva tudi manjši zaprti prtljažnik. Japonci so zelo ponosni na prilagodljivost malega 'mogočneža', ker lahko uporabnik odstrani zadnjo kabinsko steno in podre zadnja pomožna sedeža ter tudi pokrov prtljažnika. Na ta način se lahko uporabnost tega simpatičnega 'mini-kamiona' zelo poveča. Omenjajo pa tudi odstranljivo streho. Pod motornim pokrovom se skriva zakonsko predpisan 3-valjni turbobencinski motor s samo 0,66 litra delovne prostornine, ki lahko mobilizira zakonsko predpisanih 47 kW / 64 KM. Tokrat je pogonski motor spojen tudi z električnim motorjem, ki mu pripada samo vloga generatorja.

Suzuki IGNIS in IGNIS trail concept
Od leta 2000 do leta 2008 so Japonci izdelovali model ignis, ki je po zaslugi že tedaj uporabljene 'crossover' filozofije pritegnil pozornost številnih kupcev. Sedaj se ignis vrača, čeprav v pomanjšani izdaji, ker so Japonci v Tokiu pokazali serijsko različico letošnjega ženevskega prototipa z oznako iM-4 concept. V primeru tega mini avtomobila, ki s svojimi 'mikro' zunanjimi merami (dolžina: 3.693 mm, širina: 1.709 mm, višina: 1.566 mm, medosna razdalja: 2.438 mm) zelo dobro odraža bogato tradicijo izdelave majhnih 'kei-car' avtomobilov pri tej znamki, so se Japonci odločili za oblikovno zmes preteklosti in sedanjosti, ker je zadek oblikovan v stilu kupe sestrskih modelov cervo (1971-1976), fronte (1977-1982) in SC100 GX (1978-1982), čeprav ne premore tako poševno nameščenega zadnjega kabinskega stekla kot dvovratni kupe iz sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Nekaj oblikovnih detajlov pa je prispevala tudi prva generacija modela cervo/fronte.

Trenutno edina serijska različica novega ignisa bo nagovarjala predvsem kupce, ki jim je vseeno za trenutne modne smernice. Kupcem, ki prisegajo na modo, so Japonci namenili prototipnega ignisa z dodatno oznako trail concept, ki je po zaslugi terenskih dodatkov oblikovan v bolj pustolovskem stilu. S tem dejanjem želijo Japonci ta avtomobil približati segmentu avtomobilskih križancev, ker je ignis-trail concept oborožen tudi s primerno karoserijsko odmaknjenostjo od vozne podlage ter stalnim štirikolesnim pogonom. Točnih informacij glede pogonskega sklopa pa trenutno ni na voljo. V primeru prej omenjenega ženevskega prototipa so uporabili že znani hišni 1,2-litrski bencinski motor v povezavi s tehnologijo blagih hibridov, ki ji pri tej znamki pravijo SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Del te tehnologije je integrirani zaganjač-generator, shranjene litij-ionske baterije na krovu malega suzukija pa omogočajo tudi uporabo regenerativno pridobljene zavorne energije.

Suzuki air triser
Ste se kdaj vprašali kako bi lahko izgledala 'mikro' različica originalnega Volkswagnovega 'Bullija' (model T1)? Odgovor so nam predstavili Japonci v Tokiu, kjer se med ostalimi Suzukijevimi eksponati bohoti tudi novi prototipni 'mini-avtobus' znamke Suzuki. Ta elegantni enoprostorski prototip ne sodi v kategorijo 'kei-cars' avtomobilov, posledično ima tudi precej večje karoserijske mere (dolžina: 4.200 mm, širina: 1.956 mm, višina: 1.815 mm), poleg tega ima vgrajene tri sedežne vrste in variabilno zasnovano notranjost potniške kabine, ker se potniki v slučaju ko vozilo miruje lahko odločijo za preoblikovanje potniške kabine, poleg tega ta skoraj simetrično (spredaj/zadaj) oblikovani koncept skriva še enega  'IT asa', ker je vanj vgrajena tudi oprema, ki mu v stanju mirovanja omogoči takojšen priklop na Wi-Fi omrežje. Za samodejno premikanje tega prototipa so uporabili 1,4-litrski bencinski motor s pritaknjenim elektromotorjem ter štirikolesnim pogonom.

Suzuki MIGHTY DECK

Suzuki MIGHTY DECK

Suzuki IGNIS

Suzuki IGNIS

Suzuki IGNIS trail concept

Suzuki IGNIS trail concept

Suzuki Air Triser

Suzuki Air Triser

Suzuki Fronte Coupe

Suzuki Fronte Coupe

Suzuki SC100 GX

Suzuki SC100 GX

Reklama za model 'Mighty Boy' (1983)

Reklama za model 'Mighty Boy' (1983)

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AC FRI-MOBIL d.o.o.