Baleno se vrača

Leta 2002 so v obratih koncerna Suzuki nastali zadnji serijski primerki modela baleno, ki smo ga ljubili tudi Slovenci, predvsem zaradi velike zanesljivosti in odličnega razmerja med plačanim in dobljenim. Sedaj se nekoč priljubljeni baleno vrača, prvič se bo predstavil že v kratkem na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Prvo generacijo modela baleno, ki je takrat predstavljala največji osebni serijski model znamke Suzuki, smo dobili leta 1995. Ta model, ki so ga na nekaterih tržiščih poznali tudi po modelni oznaki cultus/swift wagon (1999-2002), so Japonci izdelovali v treh različnih karoserijskih različicah (3-vratna kombi-limuzina, 4-vratna limuzina in 5-vratni karavan). Novi baleno se trenutno predstavlja v samo eni karoserijski različici, ki s svojo zunanjo podobo ne želi tajiti sorodstvenih vezi z letošnjim ženevskim konceptom iK-2.

Ker so bili Japonci ob nedavni objavi dveh novih uradnih fotografij ponovno zelo skopi glede tehničnih informacij o novem serijskem modelu, bomo tokrat prisiljeni osvežiti spomin na letošnji ženevski prototip, ker lahko ob primerjavi fotografij serijskega in prototipnega izdelka hitro ugotovimo, da je Japoncem ob prehodu iz prototipa v serijsko vozilo uspelo obdržati večino oblikovnih linij, ki so zaznamovale že ženevsko študijo iK-2. Morda bodo v novem balenu vgrajene tudi napredne tehnologije iz tega prototipa. Novi baleno (približne karoserijske mere, dolžina: 4023 mm, širina s parom zunanjih ogledal: 1920 mm, višina: 1450 mm, medosna razdalja: 2520 mm) je nekoliko večji od aktualnega swifta, čeprav posnema njegovo 5-vratno kombi-limuzinsko zasnovo v kombinaciji s prednjim pogonom in blago hibridno tehnologijo (vsaj v primeru prototipa...).

Med oblikovalskimi lastnostmi novega balena, ki nekako izstopajo, velja omeniti bolj markantno izraženo masko hladilnika ter bolj razširjene karoserijske blatnike, pod katerimi se skrivajo relativno velika kolesa (v primeru ženevskega prototipa je šlo za 18-palčna lahka platišča s pnevmatikami dimenzij 225/45 R18). Ženevski prototip se je lahko pohvalil z vgradnjo nove, 1,0-litrske 'downsize' različice že znanega 1,2-litrskega bencinskega motorja, ki si pri svojem delu pomaga s tehnologijo prisilnega polnjenja (turbo). Kaj od vsega naštetega bomo lahko občudovali v novem balenu bomo izvedeli šele 15. septembra v Frankfurtu.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AC FRI-MOBIL d.o.o.